19 April - Reisverslag uit Orangeville, Canada van Jrl Cultuur - WaarBenJij.nu 19 April - Reisverslag uit Orangeville, Canada van Jrl Cultuur - WaarBenJij.nu

19 April

Door: Mike van Stekelenburg

Blijf op de hoogte en volg Jrl Cultuur

19 April 2018 | Canada, Orangeville

De dag begon vandaag weer vroeg om 6AM. Wat eerst door het tijdverschil van zes uur nog als uitslapen voelde, begint nu echt als vroeg in de morgen te voelen. Een half uur later ben ik alweer de deur uit om door de iconische schoolbus naar Mayfield Secondary School te worden gebracht. Daar aangekomen was er gelijk werk voor de boeg; de laatste details van de ‘performance’ die vrijdag wordt gehouden waren nog niet in orde, maar mede door de interactieve ‘warm-up dans’ van Miss Slager kregen we dit sneller dan verwacht klaar. Het is een kort gesproken toneelstuk geworden, begeleid door muziek die ik in de afgelopen dagen heb geschreven. Na enkele repetities en een technische doorloop zat de dag op school er al aardig op.
De Nederlandse leerlingen gekoppeld aan Cawthra Secondary School, de school waar we op vrijdag zullen zijn, gingen naar huis en niet veel later was ook ik weer op weg naar Orangeville, de plaats waar ik nog een nacht bij mijn homestay verblijf. Morgen staat in het teken van de uitvoering van de ‘performances’ waarna we in de namiddag naar Niagara Falls rijden om de laatste nacht van de reis door te brengen. De tijd vliegt in Canada en ik kijk uit naar de laatste paar dagen van de reis.