De eerste twee dagen in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jrl Cultuur - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jrl Cultuur - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen in Toronto

Door: Greet van Horen

Blijf op de hoogte en volg Jrl Cultuur

15 April 2018 | Canada, Toronto

We zijn er hoor!

Zaterdag 14 april om 06:30 stonden we op Schiphol. Met de gehele groep van Canada zijn we door de douane en security gegaan en dat ging allemaal heel soepel. Om 09:45 gingen we vliegen. De vlucht verliep vrij goed, ondanks vrij veel turbulentie. Eenmaal aangekomen in Toronto gingen we met de bus naar ons hotel waar we de eerste nacht zouden overnachten. Toen we daar aankwamen zijn we allemaal een kamer toegewezen en we hebben daar onze spullen neergelegd. Daarna zijn we met kleine groepjes de stad in gegaan. Ik ben met 3 meiden wat gaan shoppen en even in de stad wat rondgekeken. Het was ontzettend koud en het sneeuwde best hard. Daarna zijn we met z'n allen gaan eten bij Hendriks. Heel lekker eten. Daarna zijn we samen terug gegaan naar het hotel en we hebben verder niet zo veel bijzonders meer gedaan.

Zondag zijn we om 08:00 gaan ontbijten in het hotel. Om 09:00 zou Bob, onze reisleider, ons vertellen wat het plan zou worden voor die dag. Doordat het weer zo slecht was was het niet duidelijk wat wel en niet zou kunnen. Het originele plan was om naar de CN Tower te gaan en dan naar het hotel te gaan waar sommige docenten verbleven en daar opgehaald te worden door de gastgezinnen. We zijn wel naar de CN Tower gegaan. Het was een 45 minuten lopen en dat was prima te doen. Eenmaal daar zijn we met een lift 447 meter omhoog gegaan in 3 minuten. Normaal gesproken kan dat in 58 seconden maar dat ging nu niet in verband met het weer. Helaas konden we niet altijd veel zien maar het was wel een ervaring. Daarna zijn we naar beneden gegaan en nog even geshopt in het souvenirwinkeltje van de CN Tower. Toen we naar buiten gingen was het weer zo ontzettend erg verslechterd. Super erge wind, kei grote sneeuwvlokken die echt super veel pijn deden. Dus het was nog een hele uitdaging om terug te lopen naar het hotel. Tussen de weg terug naar het hotel zijn we nog even bij een hamburgertent gaan eten. Eenmaal terug in het hotel mochten we nog een 1,5 uur iets voor ons zelf doen. Ik ben nog wat gaan shoppen in een winkelcentrum in de buurt. Daarna zijn we op de bus gestapt naar het hotel en hebben daar ingecheckt. Daar werd ook bekend dat veel mensen niet konden worden opgehaald om naar de gastgezinnen te gaan. Dus nu verblijven we nog een nacht in een hotel en morgen gaan we naar de gastgezinnen. Straks gaan we nog wat pizza eten en waarschijnlijk ook naar de film.

See you soon!
Greet