Tableau vivant - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jrl Cultuur - WaarBenJij.nu Tableau vivant - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jrl Cultuur - WaarBenJij.nu

Tableau vivant

Door: De Tweede Kamer

Blijf op de hoogte en volg Jrl Cultuur

14 Oktober 2016 | Spanje, Barcelona

Lief dagboekje,

Na 3 dagen huilen kan ik weer schrijven, dag 5 alweer, vandaag begonnen we ontspannen met een ochtendje vrije tijd. De meeste van ons zijn lekker wezen shoppen op de Ramblas en enkelen zochten de terrasjes op. Vervolgens zijn we verzameld en al naar de kunstacademie van Barcelona gegaan. Hier kregen we naast een leuke goodiebag ook een interessante rondleiding. Hier werd ons uitgelegd wat we na onze middelbare school eventueel zouden kunnen gaan doen. Aan het einde van de rondleiding kregen we wat eindwerken te zien van geslaagde studenten. Een groot verschil is dat in Barcelona de doeleindes erg commercieel gericht zijn en in Nederland iedereen een vrije wil heeft.

Na ons bezoekje aan de kunstacademie, zijn we de Boqueria markt gaan onderzoeken. Hier waren veel diverse soorten kraampjes met verse groente, vlees, vis, noten en kleurrijke smoothies. Na de Boqueria markt reisden we verder met de Voeniekoelah (fonetisch) de berg op. Eenmaal op de berg aangekomen genoten we van de zon, in tegenstelling tot gisteren toen we door de stromende regen schreeuwend en rennend naar het hostel vluchtten (waardoor onze kamers nog steeds stinken). Ook bezochten we het Palau National, een paleis wat is omgebouwd tot een museum. Waar we zelf onderdeel van waren (zie foto´s).

Na een hapje gegeten te hebben, wilden we de Fontana Magica gaan bekijken. Maar helaas zijn de tijden anders dan gepland en viel de groep uit één. De groep van Hannibal bleef bij de fontijn en de groep van Dabbie de dabster ging terug naar het hostel.

Wij genieten nog van onze laatste dag in het hostel, wetend morgen weer terug naar huis te moeten.

P.S. Zal ik de foto´s gaan bekijken?
P.P.S. Ik ben ontzettend nerveus voor het vliegen, wat moet ik doen?
P.P.P.S Mijn kleren stinken nog steeds van de regen, hier enkele tips:
- Raam open
- Schoenen vullen met wc-papier en op de gang zetten (tegen de stank)
- Douchen (claimen is slim)
- Rennen en schreeuwen over straat werkt beter voor de adreline (mojo)
- Opblaasboot gewenst voor de straat
- Volgende keer paraplu meenemen
- Drogen sokken

Oke liefie dit was het weer, ik ga nu foto´s uitknippen en opplakken. Ik hoop je snel weer te kunnen spreken. Ga je missen ,¨¨¨¨¨¨(

• 15 Oktober 2016 - 10:52

Thuisfront Van Maartje Van Den Tillaard:

Dit wordt onze laatste (en naar we hebben begrepen) ENIGE reaktie op jullie belevenissen. Jammer dat er geen opblaasboot voor handen was. Had ook een leuke foto opgeleverd. We zien trouwens op bovenstaande foto's geen een drupke regen. Maar een ding is zeker, regen of geen regen, jullie hadden deze dagen in Barcelona niet willen missen.
    Bedankt voor de mooie reisverslagen tot dusver. Kom allemaal lekker heelhuids terug in de, jawel, HOLLANDSE REGEN!!!

Voor de laatste keer, snik, groetjes daar!!!