Allerdrukste, leukste dag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jrl Cultuur - WaarBenJij.nu Allerdrukste, leukste dag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jrl Cultuur - WaarBenJij.nu

Allerdrukste, leukste dag

Door: Anne,nine en Sanne

Blijf op de hoogte en volg Jrl Cultuur

13 Oktober 2016 | Spanje, Barcelona

Het was vandaag een erg drukke maar vooral leuke dag.
We begonnen met parc quell, daar konden we heel veel mooie kunstwerken van onder andere mozaïek zien. Het was een plek voor een mooi uitzicht over de hele stad. We hadden lang de tijd om daar rond te lopen en onder andere de beroemde salamander en de bankjes te zien. We zijn daarna naar het hardrock café gegaan om te lunchen, we konden hier kiezen uit verschillende burgers en een drankje. In het hardrock café hingen verschillende items van bekende artiesten zoals een jurk van Whitney housten en een gitaar van Jimmy Hendrix en Keith Richards. Daarna zijn we naar hospital de sant pau geweest, dit is grotendeels een oud ziekenhuis er worden nu namelijk nog maar een paar delen gebruikt. Dit is een speciaal ziekenhuis omdat het heel erg mooi versierd is. We kregen daar een kleine rondleiding. Toen zijn we naar de sagrada familia geweest, het was eigenlijk de bedoeling om ook in de torens te gaan maar dat kon niet omdat het regende, we hadden er wel een audiotour. In de kerk zag je best wel goed de dingen terug die Gaudi veel gebruikte bijvoorbeeld de bomen, de pilaren zijn namelijk een soort bomen. Je zag niet alleen dingen van Gaudi maar ook invloeden van andere kunstenaars. Hierna hadden we 1 uur vrije tijd om te eten. En daarna zijn we weer terug gegaan met de metro naar het hostel, terwijl het met bakken uit de lucht kwam. Eenmaal doorweekt aangekomen bij het hostel, is iedereen gelijk gaan douchen en alle natte kleren opgehangen.

Groetjes uit het vandaag niet zo zonnige Barcelona :)
Sanne, Anne en Nine