Woensdag 12 oktober 2016 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jrl Cultuur - WaarBenJij.nu Woensdag 12 oktober 2016 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jrl Cultuur - WaarBenJij.nu

Woensdag 12 oktober 2016

Door: Maartje, Sanne, Marleen, Lotte, Shimara

Blijf op de hoogte en volg Jrl Cultuur

12 Oktober 2016 | Spanje, Barcelona

Vandaag was een nationale feestdag. Heel Spanje vierde namelijk la Dia de la Hispanidad. Oftewel de nationale dag van Spanje, een feestdag geheel in het teken van Spanje en het Spaanse imperium dat na de ontdekking van Amerika door Columbus ontstond.

We begonnen de dag met een stadswandeling. We zijn onder andere bij Santa Maria del Mar geweest, daarna door de Gotische wijk met onder andere een kathedraal, boqueria markt, ramblas, placa de catalunya, temple d´august.
We namen de tijd om alles heel goed te bekijken en hebben we bijvoorbeeld in de kathedraal alle details kunnen zien.

Om 13.00 hadden we vrije tijd en mochten we zelf eten en rondlopen. Helaas regende het vanaf die tijd en hebben we hier niet veel van kunnen genieten. In de stromende regen zijn we naar het Picasso museum gelopen en hebben we daar zelf rond mogen kijken. We hebben hier een opdracht gedaan waarbij je gericht moest kijken naar een zelfgekozen werk en dit hebben we ook besproken.

We zouden eigenlijk gaan eten rondom Plaza Reijal, maar omdat het zo hard regende besloten we terug te gaan naar het hostel en daar hebben we zelf eten gehaald en gemaakt.

We hebben tot kwart over 8 vrije tijd gehad en uitgerust. Toen hebben we de metro gepakt naar Liseu, zodat we om 21.30 een Flamenco voorstelling konden bijwonen. Dit was een super gave ervaring en we hebben hier heel erg van genoten!

Na de voorstelling zijn we teruggekeerd naar het hostel en gingen we slapen.

• 13 Oktober 2016 - 10:25

Thuisfront Van Maartje Van Den Tillaard:

Hoe ziet regen er ook al weer uit? Het is hier behoorlijk frisjes maar... wel droog! We hebben al veel mooie foto's zien passeren. Vandaag nog vroeger opgestaan om overal genoeg tijd voor te hebben. Geef jullie ogen maar weer goed de kost.
    Hoe is jullie Spaans ondertussen?

Groetjes daar!